A good day.

0kommentarer

Idag har jag fått känna på amerikanarnas snällhet. Jag va ju alltså ute och provkörde min bil, familjens största som jag får ha. Så körde jag lite vilse och skulle då lite snyggt vända den så jag backar in på en väg för att sen köra lite ut och backa runt så jag kommer åt rätt håll. Jag kör då ut i vägen så att jag blockerar båda körfälten och när jag ska börja backa så funkar det lixom inte, har typ aldrig kört automat förut så det kan hända att jag blandar ihop backen med den jag ska ha när jag bara står stilla..
Haha, så jag sitter där mitt i vägen och kommer ingenvart, så kommer det fyra bilar som alla ska fram men jag blockerar båda körfälten så ingen kan åka, dör lite halft då kan jag säga. Men då hoppar en äldre man ut från sin bil, kommer fram till mig och frågar om jag behöver hjälp. Så jag hoppar ur bilen så han kan vända den åt mig, hur snällt som helst! Och där står jag och skäms så grymt mycket, haha..
 
Efter det blev de en femtio minuters runda här runt området, så härligt att springa! Sen kom min hostmum och hämtade upp mig. Åkte iväg och åt lunch på ett ställe, fixade lite sladdar till min telefon, tvättade ur min bil och åkte och fixade körkortsbäcker för New jersey så jag kan läsa lite om lagarna och så här. Påvägen hem åkte vi förbi en BMW bilaffär, hon vill köpa en ny bil nu eftersom hennes börjar bli "gammal", gick runt där inne och kollade på alla snygga bilar så inte mig emot om hon byter ut sin gamla mot en ny.
 
Vid kvart i fyra hämtade vi upp Maddie vid skolbussen och sen åkte vi iväg och kollade på Libbies tracktraining, kom hem runt halv 6, gjorde mat, läste lite i min driver manual och nu har jag hoppat ner i min sköna säng med lite tända ljus i rummet. En bra dag!
old pic.

Kommentera

Publiceras ej